5 Ağustos 2015 Çarşamba

0'ın Sır Perdesi Aralanıyor!

Buluşma noktaları basketbol oynama arzusu olan, çalışma azmi ve zirveye tutunan isimlerin sıfırdan başlama öyküleri.

"Hayatımızda yaptığımız her şey için çok çalışmamız gerekiyor. Hepimiz hayata sıfırdan başlıyoruz. Belli noktalara ancak iyi çalışarak geliyoruz. Hayata sıfırdan başladım. Çok zorluklar çekerek bir şeyler elde ettim ve hiçbir zaman geldiğim yeri unutmamak için sıfır numaralı formayı giyiyorum.
Hayatım boyunca elde ettiklerim için çok çalışmam gerekti. Hiçbir zaman burnumun havalara çıkmaması, egomun yükselmemesi için nereden geldiğimi hatırlamak istiyorum.
Bu yüzden bu numarayı giyiyorum. İnsanlar emeğimi görüyor ve bana destek veriyor. Bunun karşılığında başarılar kazandım. Geldiğim yeri hiçbir zaman unutmam."

Der eski Fenerbahçeli Andrew Goudelock. Sıfır numarasının gizemini, tırnaklarını kazıyarak gelmenin, en alttan üste tırmanışın egolarının önüne geçemeyecek oluşunu yalın bir dille bizlere aktarıyor. "0" numara Goudelock'ın hayat mottosu  olmuş ya da yapmasını nadirde olsa başarabilenler sınıfına dahil etmiş.


Bazı oyuncuların sakatlıklarına üzülürken aslında yeni bir yeteneğin doğuşu için fırsat doğuyor. Kısmen Goudelock'tan Los Angeles Lakers'de oynarken Kobe Bryant'ın sakatlığı nedeniyle ilk 5'te yer alıp NBA geri dönüş yaptı.
Şu anki durumuna aldanıp geçmişini silip atmak imkansızdır elbet. Yaptığı adımları tekrar tekrar hatırlatan, vicdan muhasebesi yaptıran bir konuşmadır Goudelock'ın.


Bizden bir oyuncu her daim nereden geldiğini unutmayan ve NBA tarihine bir Türk'ün ismini altın harflerle yazdıran bir isim. Mehmet Okur çabalarının sonucunu tecrübe ve yeteneği ile birleştiren basketbol üstadı.

14 yaşında her çocuk gibi ama aralarında sadece biri keşfedilen çocuk. Bunun yanı sıra o dönemlerde para kazanmak için garsonluk yaparak tutunuyordu. 
Detroit Pistons'un kıymetli oyuncularından, çoğunlukla ilk 5'te hazır olarak bekleyen avcı misali Nba şampiyonluğuna uzanan olağanüstü yaşam öyküsü.

Şu bir gerçek ki an itibariyle belki de bir yetenek doğuyor ülkemizde geleceğin yıldızı olarak bahsedeceğimiz bir kişi işte o vakit Mehmet Okur'un ya da başarının canlı örneğiyle başlamasını öneririm.

2007 yılının Batı Konferansının All-Star'ı seçilen Mehmet Okur ilk Türk oyuncu olarak tarihe bir kez daha damgasını vurdu.
"0" sır perdesi aralamak parmaklarınızın ucunda!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.